Czy sprzedawcy artykułów biurowych i sprzedawcy detaliczni wystarczająco dużo robią, aby wyprzedzić ostrą konkurencję? Przyjrzyjmy się bliżej naszemu najnowszemu artykułowi.

Dla sprzedawców materiałów biurowych i detalistów obecny rynek można uznać za trudny. Kilka czynników, w tym wzrost Amazonki, zmiany w udziale w rynku i ogólne znaczenie tradycyjnych produktów biurowych, miały wpływ. Jednak na podstawie nowego raportu grupy badawczej konsumentów Which?, czy przedsiębiorstwa internetowe robią wystarczająco dużo, aby wyprzedzić swoich rywali?

Ankietowani sprzedawcy artykułów biurowych i detaliści internetowi

Aby zgłębić ten temat dalej, badanie przeprowadzone przez Which? na temat najlepszych i najgorszych sprzedawców internetowych rzuca nieco więcej światła na obecną sytuację. Ankieta, w której wzięło udział 10.000 członków Których? znalazła się w dolnej piątce rankingu sklepów internetowych WHSmith. Dla firmy, która niedawno zrestrukturyzowała swoją linię produktów Stationery i próbowała wykorzystać stronę e-commerce w swojej działalności, będzie to prawdopodobnie ogromny cios.

Dlaczego więc WHSmith znalazł się tak nisko wśród innych wiodących firm w badaniu. Według redaktora Którego? Magazynu, Harry Rose, osobisty serwis mógłby trzymać klucz.

"Sklepy internetowe z najszczęśliwszymi klientami to zwykle te, które oferują osobistą obsługę, artykuły wysokiej jakości i dostarczają szybko i wygodnie. Tam, gdzie brakuje wielkich graczy, z kiepską obsługą lub mylącymi się stronami internetowymi, mniejsi, bardziej wyspecjalizowani sprzedawcy internetowi wykorzystali okazję, by zaznaczyć swoją obecność i dać kupującym dokładnie to, czego chcą".

Wygoda jest królem

Komentarze Rose mają wartość merytoryczną, jeśli chodzi o to, czego szukają użytkownicy online przy zakupach online. 68% ankietowanych stwierdziło, że będzie korzystało z zakupów w sieci, ponieważ jest to wygodniejszy sposób dokonywania zakupów. Ponadto 63% osób stwierdziło, że zakupy w sieci pozwoliły im znaleźć dokładnie to, czego szukają, a 57% stwierdziło, że zakupy w sieci pozwoliły im na większy wybór produktów.

Chociaż nie zostało to uwzględnione w ankiecie, można z łatwością sugerować, że szybki rozwój sklepu internetowego Amazon zdominował zakupy online i spowodował bóle głowy u sprzedawców artykułów biurowych z ramienia Amazon Business. Mówiąc o tym, jak resellerzy i sprzedawcy detaliczni mogą zyskać przewagę nad rosnącą konkurencją, Michelle Mone OBE mówiła ostatnio o znaczeniu wykorzystania danych o klientach i elastyczności biznesowej.

"Jedno jest pewne, detaliści każdej wielkości muszą być lekcy i rozwijać strategie marketingowe oparte na elastyczności, które pozwolą im szybko reagować na nieoczekiwane zdarzenia. Gromadzenie, analizowanie i budzenie danych o klientach będzie tu czynnikiem krytycznym. Podczas gdy sprzedawcy detaliczni koncentrują się na dostosowaniu podróży online do potrzeb swoich klientów, powinni również wzmocnić istniejące taktyki marketingowe poprzez wprowadzenie narzędzi pozyskiwania konsumentów, które pomogą im przepchnąć konsumentów przez linię frontu".