Dla każdego małego, średniego lub dużego biznesu, promowanie marki jest ważną częścią ogólnej strategii marketingowej. Jeśli chcesz, aby klienci zapamiętali Twoją markę i oferowane przez Ciebie usługi, wykorzystanie produktów promocyjnych stanowi skuteczne narzędzie biznesowe. Oto dlaczego.

Według British Promotional Merchandise Association (BPMA), branża produktów promocyjnych w Wielkiej Brytanii i Irlandii jest obecnie warta 1 miliard funtów. Dla każdej firmy lub małego przedsiębiorstwa, silna gama produktów promocyjnych do podarowania obecnym lub potencjalnym klientom może zapewnić przewagę konkurencyjną. Na podstawie ostatnich badań, 76% z nas zatrzyma wszystkie produkty promocyjne, które otrzymamy, a kolejne 73% przyznało, że dokona zakupu w firmie, która dostarczyła im produkty promocyjne. Dla firm, które chcą pozostać w pamięci klienta, badanie wykazało również, że 83% osób twierdzi, że potrafi wymienić markę produktu promocyjnego bez konieczności odwoływania się do niej.

Upominki Lyreco

Lyreco, sprzedawca materiałów biurowych i rozwiązań dla miejsc pracy, uruchomił serwis "Giveaways", aby zapewnić firmom możliwość produkcji własnych produktów promocyjnych i gadżetów reklamowych. Nowa usługa, będąca częścią sklepu internetowego, pozwala klientom na personalizację ponad 1200 produktów Lyreco za pomocą logo i brandingu. W ofercie "Giveaways" znajduje się 14 różnych kategorii produktów wraz z wyszukiwarką, która ułatwia klientom znalezienie idealnych produktów promocyjnych na targi, upominki, zachęty i kampanie promocyjne.

Peter Hradisky, Dyrektor Zarządzający Lyreco na Wielką Brytanię i Irlandię, opowiadając o korzyściach płynących z nowej usługi, powiedział: "Nasza nowa oferta Giveaways umożliwi Lyreco świadczenie wysokiej jakości usług w zakresie pomysłów na upominki reklamowe dla ponad 100.000 firm w Wielkiej Brytanii. Jest to usługa, która intuicyjnie współgra z naszą dotychczasową działalnością i stanowi kolejny krok na drodze do stania się kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich materiałów eksploatacyjnych w miejscu pracy. Jest to ogromna szansa dla Lyreco z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość."

Im dziwniejsze tym lepsze?

Podczas gdy tradycyjne produkty promocyjne, takie jak markowa papeteria i produkty biurowe są powszechnie doceniane przez klientów, coraz więcej firm poszukuje bardziej osobliwych produktów promocyjnych, które pomogą im wyróżnić się z tłumu. Przedmioty niszowe, takie jak zegary cyfrowe, urządzenia do czyszczenia ekranów, piłeczki antystresowe, wachlarze ręczne, akcesoria modowe i otwieracze do butelek, mają największe szanse na wywarcie natychmiastowego wpływu na intencje zakupowe klientów. 50,7% klientów twierdzi, że otrzymanie nietypowych produktów promocyjnych zmotywowałoby ich do wykonania działania w porównaniu z reklamami telewizyjnymi, reklamami drukowanymi, reklamami online lub otrzymaniem bezpośredniej korespondencji. Wraz z produkcją reklam w tradycyjnych i nowoczesnych punktach sprzedaży, oczekuje się, że wiele firm będzie zwracać uwagę na dostarczanie unikalnych produktów promocyjnych jako części ich strategii marketingowej, ponieważ walczą o udział w rynku w swoich branżach.